| Yleistä Railworksista | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Yleistä Railworksista La Maalis 17, 2012 11:14 pm | |
| Eilen 17.3 tulleessa sähköpostissa oli Railsimulator.com'in uutiset, josta alla ote:
RAILSIMULATOR.COM'S NEWSLETTER
HEADLINES: 80% OFF TS2012*
GIFT TS2012* TO A FRIEND
TRAINS vs ZOMBIES PRICE SLASH
ONLINE DAILY FOR 24 HOURS!
*Train Simulator 2012 | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Su Maalis 18, 2012 11:29 am | |
| Onkohan tuossa Railworks 3:ssa moninpeli netissä. En ole oikein Railworkseihin perehtynyt. Periaatteessa miksi junasimulaattorissa pitäisi edes olla moninpeli.
En omista yhtäkään Railworks pelisarjan peliä, luultavasti aion tuon kolmosen ostaa, kun se on melko halpa Amazonissa. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Su Maalis 18, 2012 1:34 pm | |
| - Admin kirjoitti:
- Onkohan tuossa Railworks 3:ssa moninpeli netissä. En ole oikein Railworkseihin perehtynyt. Periaatteessa miksi junasimulaattorissa pitäisi edes olla moninpeli.
En omista yhtäkään Railworks pelisarjan peliä, luultavasti aion tuon kolmosen ostaa, kun se on melko halpa Amazonissa. Eipä löytynyt Railsimulator.com-sivustolta eikä käyttöohjeista mainintaa Railworks 3:en monipelistä. Simulaattorisivuston ylläpidollehan tämä on melkein "pakko-ostos", jotta voi kertoa omakohtaiset kokemukset siitä ja sen kestävyydestä. Lisäksi voi näin edesauttaa junasimulaattorien kehitystoimintaa. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Su Maalis 25, 2012 1:34 am | |
| Tänään tuli melkein puolen vuoden tauon jälkeen kokeiltua tätä simulaattoria varovasti vain yksin ilman muuta junaliikennettä. Oli siinä hieman haastetta saada pysymään junan nopeus edes 10 prosentin rajoissa sallitusta. Mailin ylityksestä tulee jo ruudulle huomautus. Tässä ensimmäisessä valittavissa olevassa radassa on nousuja ja laskuja ihan kohtuullisesti kotitarpeiksi, joten nopeuden säädön ja jarrujen kanssa saa puljata.
Tässä simulaattorissa toimii Microsoft/Kuju perinteen mukaisesti ruudun päivityksen näyttö painamalla SHIFT pohjaan ja sitten Z. Näytti tällä kannettavalla liikuskelevan siinä 25 ruutua/senkunti, joten yleensä oli kohtuullista katseltavaa tosin ajoittain hidastelee. | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ma Maalis 26, 2012 12:26 pm | |
| - ismokpn kirjoitti:
- Tänään tuli melkein puolen vuoden tauon jälkeen kokeiltua tätä simulaattoria varovasti vain yksin ilman muuta junaliikennettä. Oli siinä hieman haastetta saada pysymään junan nopeus edes 10 prosentin rajoissa sallitusta. Mailin ylityksestä tulee jo ruudulle huomautus. Tässä ensimmäisessä valittavissa olevassa radassa on nousuja ja laskuja ihan kohtuullisesti kotitarpeiksi, joten nopeuden säädön ja jarrujen kanssa saa puljata.
Tässä simulaattorissa toimii Microsoft/Kuju perinteen mukaisesti ruudun päivityksen näyttö painamalla SHIFT pohjaan ja sitten Z. Näytti tällä kannettavalla liikuskelevan siinä 25 ruutua/senkunti, joten yleensä oli kohtuullista katseltavaa tosin ajoittain hidastelee. Ihan mukavasti tuo 25 ruutua/sekunnissa. Alkoikin kuvauksesi lukemisen jälkeen tehdä mieli ajella junalla, mutta jostain syystä Trainz ei auennut. Muutenkin alkaa "kyllästyttää" tuo trainz kun en routes 1-4 lisöosaa saanut asennettua. Saattaapi olla, että Railworks 3 lähtee tilaukseen, sitten näyttiksen uusimisen jälkeen. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ti Maalis 27, 2012 5:30 am | |
| - Admin kirjoitti:
- ismokpn kirjoitti:
- Tänään tuli melkein puolen vuoden tauon jälkeen kokeiltua tätä simulaattoria varovasti vain yksin ilman muuta junaliikennettä. Oli siinä hieman haastetta saada pysymään junan nopeus edes 10 prosentin rajoissa sallitusta. Mailin ylityksestä tulee jo ruudulle huomautus. Tässä ensimmäisessä valittavissa olevassa radassa on nousuja ja laskuja ihan kohtuullisesti kotitarpeiksi, joten nopeuden säädön ja jarrujen kanssa saa puljata.
Tässä simulaattorissa toimii Microsoft/Kuju perinteen mukaisesti ruudun päivityksen näyttö painamalla SHIFT pohjaan ja sitten Z. Näytti tällä kannettavalla liikuskelevan siinä 25 ruutua/senkunti, joten yleensä oli kohtuullista katseltavaa tosin ajoittain hidastelee. Ihan mukavasti tuo 25 ruutua/sekunnissa. Alkoikin kuvauksesi lukemisen jälkeen tehdä mieli ajella junalla, mutta jostain syystä Trainz ei auennut. Muutenkin alkaa "kyllästyttää" tuo trainz kun en routes 1-4 lisöosaa saanut asennettua. Saattaapi olla, että Railworks 3 lähtee tilaukseen, sitten näyttiksen uusimisen jälkeen. Trainzissa kiinnostaa se, että kumpaankohan versioon nuo routes 1-4 lisäosat kuuluvat ja kumpaanko TRS2004 vaiko TRS2006 olet ne yrittänyt asentaa? Mennäkseni Railworksiin, niin olen tänään kokeillut taas varovaisesti Bath Green Park to Templecombe-rataa Free Roam-moodissa Bath in Winter-vuodenaikaan. Höyryveturia olen vekslaillut edestakaisin simppeleilla ohjaimilla ja saanut sen kääntöpöydän eteen. Vaihteet saa käännettyä veturia eteenpäin ajaen painamalla G-näppäintä ja taaksepäin painamalla SHIFT pohjaan ja sitten painamalla lisäksi G-näppäintä. Vaihteiden kääntely on kuitenkin taidetta, jota joutuu kokeilemaan joskus useampaankin kertaan. Kääntöpöytä kääntyy samoilla periaatteilla ja samoilla näppäinkomennoilla kuin vaihteet. Homma vaikeutuu vielä aikalailla lisää, kun ajaa höyryveturia ohjaamosta ja sen omilla ohjauslaitteilla ja huolehtii polttoaineen syötöstä sekä veden pinnasta. Alla oleva kuva esittää kääntöpöydän tuntumaan tuloa. Kuvassa ei näy lumisadetta, savuefektejä eivätkä myöskään nämä perusohjaimet.
Viimeinen muokkaaja, ismokpn pvm Su Tammi 27, 2013 9:10 am, muokattu 2 kertaa | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ti Maalis 27, 2012 12:09 pm | |
| - ismokpn kirjoitti:
- Trainzissa kiinnostaa se, että kumpaankohan versioon nuo routes 1-4 lisäosat kuuluvat ja kumpaanko TRS2004 vaiko TRS2006 olet ne yrittänyt asentaa?
Tuohon 2006 olen yrittänyt asentaa, koska se on tarkoitettu sille. En kyllä ole saanut Trainz 2004:kään asennettua saman virheen vuoksi. Voinen huomenna laittaa tähän virheilmoituksen. Nyt en viitsi, koska punkka kutsuu. | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Maalis 28, 2012 3:45 am | |
| Elikkäs ensin tulee tällainen: Ja painettuani "ok" tällainen: Samat ilmoitukset tulee asennettaessa TRS 2004:jää ja Routes 1-4, joka on siis tarkoitettu TRS 2006. Trainz 2006 oli ainut noista, jonka sain asennettua ongelmitta. Mulla on siis tämä: http://www.gamespot.com/trainz-the-complete-collection/ | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Maalis 28, 2012 5:32 am | |
| | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista To Maalis 29, 2012 7:58 am | |
| Kiitos, nyt sain toimimaan Trainzin, trainz 2004:en ja Routes 1-4- lisäosan. Eipä olisi itselle tullut mieleen. No, nyt saa 3 vuoden jälkeen pelata TRS -04:jää ja uusia ratoja. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Pe Maalis 30, 2012 3:56 am | |
| Hyvä juttu, että nytkähti pelimaailma hitusen eteenpäin!
Tulipa taas kokeiltua höyryveturiajoa. Sen huomion tein, että veturilla piti ensin ajaa kääntöpöydän yli ja palata sitten takaisin pöydälle, jotta voi kääntää veturin. Tällä kertaa vapaa haahuilu päättyi jo ratapihalta linjalle mennessä väärässä asennossa olevan vaihteen yliajoon ja se oli siinä sitten.
Viimeinen muokkaaja, ismokpn pvm Pe Maalis 30, 2012 10:15 pm, muokattu 3 kertaa | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista La Maalis 31, 2012 10:29 pm | |
| Ihme ja kumma, sillä nyt pääsin höyryveturillä linjalle noudattaen edelleen vapaata harhailua. Vaihteet ts. vaihteen kielet ovat kyllä animoiituja, mutta saa mennä aika lähelle nähdäkseen ne tarkemmin. Tosin ruudun alaosassa oleva junan kulkutietä kuvaava matala ja leveä ikkuna kertoo jotakin raiteesta, jonne ollaan menossa. Lähinnä matkanteko oli maisemien katselua ja omasta radanteosta unelmointia. Höyryhopan meno alkoi välillä hyytymään, jolloin piti kokeilla suuntavivun hölläystä 40 - 50 prosenttiin ja samalla myös tehonsäätövivun asennon löysäämistä. Matka jatkui, kunnes tuli aika laittaa "Pause" ja tallentaa tilanne, kun jäi niin "jännään kohtaan". No tylsäähän tämä on, mutta jonkinasteiselle junafriikille tämä on sallitua. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista La Kesä 16, 2012 8:54 am | |
| | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Kesä 20, 2012 8:42 am | |
| Niin tuli Sevice Pack 1 Rail Simulator TS2012:een automaattisesti kirjautuessani Steamiin ja aloittaessani pelin. Lataaminen kesti vajaan tunnin 6 M yhteydellä. Lisäksi Steam kertoo, että olen pelannut Rail Simulatoria yhteensä 29 tuntia, vaikka olen vain silloin tällöin testaillut Freefroamilla ratoja eli harjoittanut ratahaahuilua.. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ma Syys 17, 2012 12:05 pm | |
| Train Simulator 2013 julkaisupäivä on 20 syyskuuta 2012. Steamissa store.steampowered.com/app/220110/ voi tilata ennakkoon. Erikoistarjous, joka päättyy 20 syyskuuta. Alennus -10% 24,99e, jolloin alennettu hinta on 22,49e. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Syys 19, 2012 10:00 pm | |
| Rail Simulator 2013 ennakkotilaus päättyy tänään noin 13 tunnin jälkeen, jolloin peli julkaistaan. Steamissa tehdyn ennakkotilauksen etu on 10% alennus normaalista myyntihinnasta. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista To Syys 20, 2012 12:33 pm | |
| Niinpä vain päivittyi Railworks Steamissa Train Simulator 2013! Valikoihin on ainakin tullut enemmän graafista ilmettä. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ti Loka 23, 2012 9:20 am | |
| | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Loka 24, 2012 10:47 am | |
| Ajattelin ostaa steamista tuon Train simulator 2013, mutta enpäs sitten ostanutkaan. 10% hinnasta olisi säästänyt, mutta on se lähemmäs 40€ jo vähän turhan kallis pelistä. Pakko kai se on pari lanttia uhrata, että vihdoinkin saisi tuonkin pelin kokoelmiin. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista To Loka 25, 2012 7:13 am | |
| - Admin kirjoitti:
- Ajattelin ostaa steamista tuon Train simulator 2013, mutta enpäs sitten ostanutkaan. 10% hinnasta olisi säästänyt, mutta on se lähemmäs 40€ jo vähän turhan kallis pelistä. Pakko kai se on pari lanttia uhrata, että vihdoinkin saisi tuonkin pelin kokoelmiin.
Junasimulaattorit sinällään saattavat olla tylsiä tapauksia, mutta jos on kiinnostunut junista tai veturinkuljettajan hommista, niin sille tulee sitten uusia ulottuvuuksia. Aika nopeasti käy läpi radat ja tehtävät, jonka jälkeen ne ovatkin sitten toistoa. Junafriikeille lisäaikaa antaa kaluston ja ympäristöinfran sekä radan rakentaminen. Joka tapauksessa junasimulaattoreiden kuin muidenkin pelien kehittäjätiimit tarvitsevat kakkua välillä, joten yksi tapa edistää tätä toimintaa on ostaa näitä tuotteita. | |
|
| |
Admin Admin
Viestien lukumäärä : 300 Join date : 25.02.2012 Ikä : 28 Paikkakunta : Helsinki
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Pe Loka 26, 2012 5:23 am | |
| - ismokpn kirjoitti:
- Admin kirjoitti:
- Ajattelin ostaa steamista tuon Train simulator 2013, mutta enpäs sitten ostanutkaan. 10% hinnasta olisi säästänyt, mutta on se lähemmäs 40€ jo vähän turhan kallis pelistä. Pakko kai se on pari lanttia uhrata, että vihdoinkin saisi tuonkin pelin kokoelmiin.
Junasimulaattorit sinällään saattavat olla tylsiä tapauksia, mutta jos on kiinnostunut junista tai veturinkuljettajan hommista, niin sille tulee sitten uusia ulottuvuuksia. Aika nopeasti käy läpi radat ja tehtävät, jonka jälkeen ne ovatkin sitten toistoa. Junafriikeille lisäaikaa antaa kaluston ja ympäristöinfran sekä radan rakentaminen. Joka tapauksessa junasimulaattoreiden kuin muidenkin pelien kehittäjätiimit tarvitsevat kakkua välillä, joten yksi tapa edistää tätä toimintaa on ostaa näitä tuotteita. Ongelma on se, että rekka- ja bussisimulaattoreita tulee niin tiuhaan, ettei kerkiä ajatella mitään muuta. Junat ja veturinkuljettaminen ovat mielenkiintoisia asioita, mutta veri vetää enemmän ajosimulaattoreiden puolelle, rekkamies kun oon. Tosin näillä näkymin linja-auton kuljettaja. Varmasti euro Truck simulator 2:sen jälkeen on ostettava vaikka ensialkuun viidellä eurolla railworks 1:nen ja siten tutustua pelisarjaan. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ti Loka 30, 2012 11:58 pm | |
| Tulipa taas kokeiltua Railworks 3:sta ajaen skenaarion "Coals to Newcastle". Grafiikat tuntuvat vaikuttavilta, kun vertailukohteina pitää junasimulaattoreita ja näytöohjaimena Nvidian 330M tuottamaa kuvaa. Hätäpysähdyksiä tuli muutamia vilkkuvien opastimien kohdalla. Pitäisi opetella englantilaisten opastimien ohjesäännöt. Poikkeavien vaihteiden opastimissa on lisävalot. Tulihan se hiilivaunujuna vihdoin perille, mutta tosin vaunujono jäi irroittamatta veturista, kun kamera suuntautui vain veturin etupuolelle enkä saanut sitä veturin ja ensimmäisen vaunun väliin. Ratapihavalaisimissa oli aika luonnollisen näköiset valohunnut. Vuorokauden aika oli hämärän rajamailla, mutta näkyvyys oli hyvä mikä sinällään on hyvä, koska veturin omat valot eivät valoisuutta lisää. Steamista tuli Railworksiin päivityksiä ja uusi käyttöehtosopimus, joka oli pitkä kuin nälkävuosi. Jäi lukeminen "hiukan" kesken ja tuli hyväksyttyä kuten ennenkin. Vaihteiden kielien asennot näkyvät muutaman kymmenen metrin päästä, joten jos ei aja kovin lujaa, niin saattaa ennättää kääntää väärään suuntaan olevan vaihteen junan edessä, jos toimii kyllin nopeasti. Väärässä asennossa olevan vaihteen takaa ajaminen saa junan suistumaan. Näitä käy harva se kerta vapaassa haahuilussa. Suomalainen kalusto Railworksiin, jonka olemassa olon tiedän, on esitettynä seuraavassa kuvassa: Huom! Veturi oli vain rekvisiittana, jotta sain ruutukaappauksen aikaiseksi. SaMa on tehnyt Sr1:stä Railworksiin, mutta en tiedä sitä, että onko se jo valmis ja julkaistu jossakin.
Viimeinen muokkaaja, ismokpn pvm Su Tammi 27, 2013 9:22 am, muokattu 1 kertaa | |
|
| |
Tr1_1074
Viestien lukumäärä : 87 Join date : 21.03.2012 Ikä : 25 Paikkakunta : Nivala
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Loka 31, 2012 6:52 am | |
| | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista Ke Loka 31, 2012 10:50 am | |
| - Tr1_1074 kirjoitti:
- Satuin kerran löytämään puolivahingossa SaMa1:n kotisivut. Tuolla on kuvia juurikin siitä Sr1:stä. http://railworksfi.blogspot.fi/
Varsin mielenkiintoinen tuo SaMan blogisivusto, josta huomaa, että ote ei ole herpaantunut. | |
|
| |
ismokpn
Viestien lukumäärä : 278 Join date : 17.03.2012 Paikkakunta : Salo
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista To Marras 01, 2012 10:58 pm | |
| Kun katselin tuota SaMan blogia, niin huomasin saman ilmiön kuin hänkin tehdessään Lappeenrannan aseman ratapihaa, jotta tasaisella alustalla saa helpoimmin vaihteet sijoitettua. Itse aloittelin Rail Simulatorin ilmestyttä tehdä Salon rautatieaseman ratapihaa ja törmäsin samaan ilmiöön. Silloin SaMan ohjeiden avulla tein maastoa korkeusdatan avulla, joka oli kohtalaisen epätarkkaa, mutta maaston perusmuodot syntyivät kuitenkin suhteellisen helposti T-kirjainta painamalla, kun korkeusdata oli sijoitettu peliin. Myöhemmin SaMa kertoi, että korkeusdata ei toimi enää tällatavoin RailWorksissa. Tosin en ole tätä kokeillut muuten kuin katsomalla rataa Railworks 3:ssa rataeditorissa, jossa maaston muodot ovat paikoillaan, mutta muokattavuudesta en tosin tiedä, kun oli hieman hämärää maisemissa. Pitänee etsiä asetukset, joista voi säätää kellonaikaa.
Radan sijoitin aluksi tasaiselle alustalle ratalinjan koordinaattimerkistön mukaisesti ja sitten nostin rataa, kun maasto oli kyseisellä alueella hakenut muotonsa. Korkeussuunnassa maastoon piti sitten muokata radan pohjaa mukaileva ura. Tällainen käytäntö toimi ratalinjalla. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Yleistä Railworksista | |
| |
|
| |
| Yleistä Railworksista | |
|